Zdefiniuj przynajmniej jedno kryterium wyszukiwania. Ustawiając więcej kryteriów wynikiem będzie iloczyn zbiorów.
Zdefiniuj przynajmniej jedno kryterium wyszukiwania. Ustawiając więcej kryteriów wynikiem będzie iloczyn zbiorów.
Data publikacji: 2019-01-21
Czy Poznań zostanie najlepszym celem podróży w Europie w roku 2019? Głosowanie w konkursie European Best Destinations 2019 potrwa tylko do 5 lutego!
Poznań to jedyne polskie miasto, które w tym roku bierze udział w plebiscycie. Jego organizatorem jest European Best Destinations (EBD). To działająca w Brukseli od 2009 roku organizacja, która promuje turystykę i kulturę w całej Europie. Prowadzony przez nią serwis internetowy europeanbestdestinations.com jest jedną z najchętniej odwiedzanych stron poświęconych turystyce w Europie.
Każdego roku do konkursu jest nominowanych dwadzieścia miast. Są wśród nich liderzy europejskiej turystyki miejskiej, jak choćby Wiedeń, Rzym, Ateny czy Berlin, ale i nowe, cieszące się rosnącą popularnością destynacje. W tej kategorii znalazła się między innymi Bratysława, belgijskie miasteczko Dinant, a także Poznań nominowany ze względu na swoją autentyczność i świeżość oraz wysoką jakość oferty.Jak podkreślają organizatorzy, nie bez znaczenia są także takie walory jak bezpieczeństwo, klimat miasta współtworzony m.in. przez studentów oraz rosnąca popularność w mediach społecznościowych.
O sukcesie Poznania stanowi także różnorodność jego oferty. Składają się na nią nie tylko zabytki i klasyczne muzea, takie jak Muzeum Narodowe w Poznaniu czy Muzeum Archeologiczne. To także innowacyjne i interaktywne placówki - Brama Poznania albo Rogalowe Muzeum Poznania - jak również Centrum Kultury Zamek, Termy Maltańskie, Nowe Zoo czy Palmiarnia Poznańska. Wiele osób kojarzy także Poznań z klubem piłkarskim Lech, jedną z atrakcji turystycznych jest sam stadion. Coraz większe znaczenie ma także turystyka zakupowa.
Głosowanie trwa od 15 stycznia do 5 lutego 2019 roku. Swój głos można oddać na stronie www.glosujnapoznan.pl lub na www.voteforpoznan.pl.
Udział w konkursie to szansa na szersze zaistnienie w świadomości turystów i branży turystycznej. Jego dotychczasowi laureaci zaobserwowali znaczny wzrost liczby turystów. Według EBD w Porto było to dodatkowe 16 procent, a w Zadarze aż 25 procent.
- Bardzo liczymy na zaangażowanie poznaniaków. Przecież to właśnie mieszkańcy naszego miasta znają je najlepiej - mówi Jan Mazurczak, prezes zarządu Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej.
Rozgrzewką przed konkursem na najlepszy cel podróży był udział Poznania w innym wydarzeniu organizowanym przez EBD, czyli konkursie na najlepszy jarmark bożonarodzeniowy w Europie. Choć stolica Wielkopolski była tutaj debiutantem i pierwszym polskim miastem, biorącym udział w głosowaniu, to zajęła bardzo wysoką szóstą pozycję.
Źródło: www.poznan.pl oraz PLOT