Zdefiniuj przynajmniej jedno kryterium wyszukiwania. Ustawiając więcej kryteriów wynikiem będzie iloczyn zbiorów.
Zdefiniuj przynajmniej jedno kryterium wyszukiwania. Ustawiając więcej kryteriów wynikiem będzie iloczyn zbiorów.
Budowa przeprawy nad linią kolejową nr 354 Poznań - Piła to odpowiedź na oczekiwania mieszkańców, wyrażone podczas styczniowych konsultacji społecznych dotyczących przebudowy ul. Lutyckiej w ciągu DK92. Koncepcja budowy wiaduktu wraz z przebudową sąsiadującego z nim układu drogowego została przygotowana w dwóch wariantach o obejmuje w szczególności:
Opracowano 2 warianty przebudowy układu drogowego:
Wariant I
W wariancie I zaprojektowano drogę o przekroju 1x2 (jedna jezdnia, dwa pasy ruchu po jednym w każdym kierunku) z poszerzeniami w obrębie skrzyżowań. Skrzyżowanie ul. Golęcińskiej z ul. Podolańską oraz ul. Wojska Polskiego zaprojektowano jako rondo czterowlotowe. Nowy przebieg ul. Golęcińskiej wraz z wiaduktem nad linią kolejową Poznań - Piła dowiązano jako nowy wlot do projektowanego ronda. Istniejący przebieg ul. Golęcińskiej stanowi jeden z wlotów ronda.
Wariant II
W wariancie II zaprojektowano drogę o przekroju 1x2 (jedna jezdnia, dwa pasy ruchu po jednym w każdym kierunku) z poszerzeniami w obrębie skrzyżowań. Skrzyżowanie ul. Wojska Polskiego z ul. Podolańską oraz ul. Golęcińską zaprojektowano jako rondo trójwlotowe. Nowy przebieg ul. Golęcińskiej wraz z wiaduktem nad linią kolejową Poznań - Piła dowiązano jako nowy wlot do projektowanego ronda. Istniejący przebieg ul. Golęcińskiej stanowi skrzyżowanie typu "T" z ul. Wojska Polskiego oraz ul. Podolańską.
Każdy z wariantów przebudowy układu drogowego uwzględnia budowę wiaduktu nad linią kolejową nr 354 Poznań - Piła w ciągu ul. Golęcińskiej. W wariancie pierwszym wiadukt tworzy z torami kąt ostry, a ul. Golęcińska jest mniej odgięta od linii prostej. Taki układ powoduje, że konstrukcja przeprawy jest dłuższa, a prognozowane koszty jej budowy wyższe (8,5 mln złotych) w porównaniu do wariantu drugiego (5,8 mln złotych). W tym ostatnim wiadukt wyznaczono niemal prostopadle do linii kolejowej, a przebieg ul. Golęcińskiej został odgięty w kierunku północnym.
W ramach prac nad dokumentacją koncepcyjną oszacowano również powierzchnię gruntów przeznaczonych pod wykupy dla każdego z wariantów oraz liczbę drzew do wycinki. Realizacja inwestycji w wariancie pierwszym wymagać będzie wykupu co najmniej 47 tys. metrów kwadratowych gruntu, a w wariancie drugim - 40 tysięcy metrów kwadratowych. Wycinka drzew objęłaby 54 drzewa w wariancie pierwszym i 41 drzew w drugim. Przewidziana została rezerwa terenowa pod nasadzenia kompensacyjne wzdłuż ul. Golęcińskiej po stronie północnej dla obu wariantów oraz w rejonie projektowanego ronda dla wariantu II po stronie zachodniej i wschodniej ronda.
Przyjęte rozwiązania wpisują się w ustalenia obowiązującego dla tego terenu miejscowego planu zagospodarowania
Wszyscy zainteresowani.
Opinie, propozycje zmian i pytania na temat dwuwariantowej koncepcji budowy wiaduktu nad linią kolejową w ciągu ul. Golęcińskiej zbierane będą do 26 listopada 2018 roku.
Możliwe formy udziału w konsultacjach:
Zarząd Dróg Miejskich, ul. Wilczak 17, 61-623 Poznań, tel. 61 647 72 00, fax 61 820 17 09, e-mail: zdm@zdm.poznan.pl